lørdag den 18. februar 2012

Ferie i kroatien - Dubrovnik -> Sarajevo

Billeder fra turen Dubrovnik -> Sarajevo, turen indeholder hele tre grænseovergange, kroatien-bosnien, bosnien-kroatien og kroatien-bosninen. 
 Fredag aften blev brugt på at gå rundt i Dubrovniks gader, lidt underlidt at der ikke rigtig var nogle (unge) mennesker i gaderne.

 Gåden, tom
 Selv på en råkold vinter dag kan man få fingrene i friske citrusfrugter
 Mit værelse, kan man andet end at sove godt med et Peter Plus tæppe
 På vej mod Sarajevo så jeg en gammel fæstning der lå på toppen af et lille bjerg, parkere bilen og op til toppen med mig. Der kunne jeg så uforstyrret spise min frokost siddende i et vindue... 
... med en ganske god udsigt. Fæstningen er cirka 500 år gammel, har ingen interessant historie og bliver betragtet som ligegyldigt.
 Efter frokosten fortsatte turen mod Sarajevo, på vejen kommer man igennem Mostar som er bosniens mest turisted by, jeg fandt en sikker parkeringsplads tæt på centrum.
 Broen i Mostar, gammel bro som UNESCO har erklæret verdens arv, blev smadret i 93.
 100 års snerekord i Bosnien, Mostar var fyldt med sne.
På vej til Sarajevo fik jeg forvildet mig op på et bjerg i jagten på en sø, søen fandt jeg aldrig men i stedet fik jeg chancen for at nyde Bosniens fantastiske landsskab fra toppen.

Nu jeg er så ankommet til Sarajevo, jeg havde forventet en mere slidt, mørk, og mærket udgave af beograd, ud fra hvad jeg har hørt. Dette er ikke tilfældet, byen er fyldt med mennesker og lys. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar