tirsdag den 6. december 2011

De første oplevelser

Det første indlæg på bloggen bliver nogle billeder fra Beograd med en lille forklaring til, grunden til dette er meget simpel. Skulle jeg skrive en ordentlig forklaring vil indlægget komme til at tage flere dage at skrive og blive færdig en gang i sommeren 2012.

anyways, here goes :)

   
Grundfos har fundet en fin lejlighed i Novi Beograd, beliggende i en noget suspekt udsendende bygning. Bygningen bliver kaldt "the great wall" da den er nogle hundred meter lang og derfor sørger for en god gåtur hvis man skal rundt om den (nej, der er ikke nogle porte eller gange i bygningen som kunne bruges som gennemvej).

Lejligheden ligger på 8. sal hvilket giver en fin udsigt.
Men da solen går ned omkring kl 16-16.30 er det desværre kun i weekenden jeg kan sidde og nyde solnedgangen fra min penthouse :(
Grunden til jeg er i Serbien og ikke er hjemme kl 16 for at nyde solnedgangen, er at jeg at fjoller rundt på Grundfos Fabrik beliggende kilometer uden for beograd. Vi er pt. 44 stk, i løbet af 2012 bliver det antal cirka fordoblet og i 2013 får vi en ny fabrik og bliver over 350 medarbejder.

Et par stemningsbilleder fra beograd
 
Det sidste billede er fra beograd fort eller Kalemegdan som er rykket ind i min personlige top 5 liste over de fedeste steder jeg har været, usandsynligt fedt sted.

Men det hele skal ikke være sigth seeing, så der er har også været tid til at se basketball, hvor jeg var ude at se Indija Zeleznicar spille. 
Forholdene for spillerne er dog ikke på niveau med NBA
Nogle meget høje mænd på en usandsynlig lille bænk.... Der har også været tid til at se Champions League håndbold, hvor det tyske storhold THV Kiel smadrede de lokale helte fra Partizan med 10 mål.

Og sidst men ikke mindst har der været mulighed for at smage på den lokale øl: JELEN.

En meget kort gennemgang og der mange ting som der kan fortælles meget mere om men det bliver i nogle senere indlæg. 

1 kommentar:

  1. Det ser jo alt for lækkert ud, glæder mig til at komme og besøge dig!

    SvarSlet