søndag den 22. april 2012

Påskeferie "final words"

Lettere forsinket kommer her de sidste ord omkring turen til Montenegro, og det bliver ikke voldsomt mange ord da sidste dag var "forholdsvis" tom for oplevelser.

Turen gik fra Cetinje til Bar hvor jeg skulle med toget tilbage til beograd, i stedet for at køre den hurtigste vej tog jeg en mindre omvej omkring Skadar Sø. Den omvej var en fornuftig beslutning, ja det tog noget længere tid at køre men udsigten var fantastisk. Da vejret for 4 dag i træk bød på massere af regn, og jeg var godt træt af stå i regnen og tag billeder er der ikke mange billeder fra den tur. De sidste timer inden jeg skulle med toget brugte jeg i Novi Bar, hvor der virkelig ikke er meget at se (i modsætning til Stari Bar). Mit byd er at en jugoslavisk planlægger kom frem til den konklusion at Jugoslavien skulle have en havn i Montenegro, herefter tegnene han et kvadratisk vejnet og besluttede der skulle ligge en del betonklumper i felterne. Og sådan blev Novi Bar til.

 Den flod der bliver til Skadar Sø, omvejene gik både lands floden og oppe i bakkerne
 Fin lille bro midt i en fin lille by.
 sammen by, meget hyggelig
 Floden set lidt fra oven
 Banegården i Novi Bar
 Da jeg tog aftentoget til Beograd var der sovekupe. Min seng var den øverste.
Tog en lille time inden jeg fik helt tidlig til den anordning der holdte min seng oppe.

Efter en 13 timers køretur hvor jeg fik noget søvn ankom jeg til Beograd, her kunne jeg hente min nye bil. Audi A1 1,2 turbo, lækker slæde.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar