søndag den 15. april 2012

Påskeferie "in the clouds"

Planen for dagen var nogenlunde overskuelig, kør fra Kotor til Cetinje. På vejen mellem de to byer ligger Lovcen national park og det der skulle være Montenegro's bedste udsigt. Problemet var dog det dårlige vejr, da vejen til udsigten og Cetinje går op over et bjerg betød det også jeg skulle op i de regn skyer der hang over Kotor bugt.
Kotor ligger i 1 meter over hav niveau, cirklen der markere udsigtspunkt i 1650 meter og Cetinje omkring 700 meter. Planen var at følge den røde streg til udsigtspunktet og så kører videre til Cetinje, men udover sigtbarheden faldt til max 10 meter begyndte der også at ligge sne på vejen. Så jeg afbrød missionen og kørte en anden vej til Cetinje. Det betød så jeg havde lidt mere tid i Cetinje end forventet, hvilket blev brugt på at se nogle af museer. Cetinje er Montenegros gamle hovedstad, i 1910 blev byen forfremmet til hovedstad, en rolle den beholdt til... aner det ikke... tjek wikipedia :)

Anyway, da museer åbenbart ikke lige er mig brugt jeg i stedet til køre lidt rundt i bjergene omkring Cetinje. Da vejr klarede op senere på dagen forsøgt jeg endnu en gang at komme op på toppen, endnu engang blev jeg stoppet af sne :(
 Et sidste blik ud over kotor bugt inden jeg forsvandt ind i en sky.
 En lille by imellem kotor og cetinje...
 På vej ned fra lovcen til cetinje
 Gågaden i cetinje, mennesketom. Her til aften var der dog en del flere mennesker i selv samme gade.
 Cetinje set oppe fra
 Mere cetinje set oppe fra
 Bjergvej, vejen ligger langs bjergsiden fra det niveau jeg tog billedet til der hvor lastbilen holder.
 Igen Cetinje set fra oven
Fra oven og om natten.

Meget dårligt kan siges om regnvejr, men det giver altså en dejlig dramatisk himmel når man tager billeder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar